مصرف خودسرانه دمنوش ها ممنوع!

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۱ کد : ۱۱۲۶ دانستنی های طبیعی، سنتی و مکمل
تعداد بازدید:۴۹۹
مصرف خودسرانه دمنوش ها ممنوع!

مصرف خودسرانه دمنوش ها ممنوع!

دمنوش یک نوع نوشیدنی است که در آن تیکه‌ای از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه و پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است را به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌‌دهند. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهی آب یکی از متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

- دمنوش های گیاهی هم مانند تمام مواد غذایی دیگر دارای برخی عوارض جانبی هستند؛ این عوارض جانبی ممکن است ناشی از اثر قوی ترکیبات فعال، واکنش‌های بالقوه‌ی آلرژیک، تشخیص اشتباه داروی گیاهی، مصرف بیش از اندازه، یا تداخل دارویی باشند

 - در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً به پزشک طب سنتی خود اطلاع دهید

- در مورد کودکان و سالمندان مصرف این گیاهان باید با احتیاط بیشتری همراه باشد.

مثال : مصرف روزانه دمنوش  گل گاوزبان گرچه دارای خواص درمانی بیشماری است ولی برای افرادی که بیماری پرفشاری خون و ناراحتی قلبی دارند باید احتیاط بیشتری مصرف شود.

برگ سنا:

این دمنوش جزو آنهایی است که فعالیت روده ها را زیاد می کند اما مصرف بیشتر از هفته ای یک بار برگ سنا، تنبلی روده را ایجاد میکند.

شیرین بیان:

این دمنوش برای کسانی که دیابت دارند ممنوع است. همچنین کسانی که داروهای تقویت ایمنی استفاده می کنند یا هر مشکل مربوط به خود ایمنی دارند یا تجربه پیوند عضو پشت سر گذاشته اند نباید شیرین بیان مصرف کنند.

بابونه:

اگر با تجویز پزشک آسپرین یا داروهای انعقادی مانند وارفارین مصرف می کنید نباید به سمت بابونه بروید.

رازک و شنبلیله:

این دمنوش ها برای کسانی که مشکلات هورمونی دارند به کلی ممنوع هستند. مصرف بدون تجویز آنها به دلیل داشتن اثرات بالقوه استروژنی می تواند به سرطان های هورمونی مثل سرطان پستان و آندومتر منجر شود.

کلید واژه ها: مصرف خودسرانه دمنوش ها فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل


نظر شما :