اصول تغذیه صحیح در دوران نقاهت بیماری کرونا

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۵ کد : ۱۱۱۱ دانستنی های دارویی
تعداد بازدید:۳۵۴
اصول تغذیه صحیح در دوران نقاهت بیماری کرونا

مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و مصرف انواع مختلف مواد غذایی شامل نان و غلات، گوشت، شیر و فرآورده‌های آن، سبزی‌ها، میوه‌ها، تخم مرغ، حبوبات و مغز آنها در این دوران اهمیت ویژه ای دارد. مهمترین و کلیدی ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری افزایش سطح ایمنی بدن است بنابراین در این راستا باید از منابع غذایی ویتامین "سی" استفاده کرد. این منابع غذایی شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گُل کلم، گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه ها و سبزی‌ها می شود. می توان در طول روز با استفاده از منابع غذایی دارای ویتامین "دی" نسبت به تقویت سیستم ایمنی اقدام کرد.

گنجاندن منابع غذایی حاوی آهن و روی از جمله گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم‌مرغ و انواع سبزی ها، حبوبات و میوه های تازه و خشک شده و غلات در برنامه غذایی روزانه برای افزایش ایمنی بدن موثر است.

نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن کمک می کند بنابراین نوشیدن ۶ تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود. شیر و دوغ از بهترین نوشیدنی ها هستند و نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان کمک به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن می‌کند.

افراد دارای بیماری‌های تنفسی مصرف روزانه کربوهیدرات ها شامل برنج، انواع نان سبوس دار، ماکارونی، سبزی و میوه ها را به منظور تامین انرژی و برخی از مواد مغذی مورد توجه قرار دهند.

مصرف روزانه سویا، پنبه دانه، زیتون، روغن گردو وکنجد برای تامین برخی از اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی ضروری است اما خوردن غذاهایی پرچرب و شور موجب تحریک سیستم ایمنی بدن، تورم و التهاب در قسمت های مختلف بدن از جمله مجرای تنفسی می شود.

کلید واژه ها: کرونا دوران نقاهت کرونا اصول تغذیه ای صحیح


نظر شما :